Driftstatus

Kontakta oss gärna!

Vi hoppas att du skall hitta all information du söker här på vår hemsida. I annat fall är du välkommen att ringa oss på kundservice så hjälper vi gärna till. 
Nedan hittar du snabb information om de vanligaste frågorna samt länkar till mer information.
Mina sidor
Du vet väl om att du enkelt hittar all information om din förbrukning, fakturor och elavtal genom att logga in på Mina sidor. Där får du enkelt fram exempelvis en fakturakopia eller kan se om du betalat en faktura eller inte.

Driftstörningar - felanmälan
För att se aktuella avbrott samt kort information om det pågår någon
driftstörning kan ni besöka vår driftstatustjänst som ni kommer till via vår startsida.

Vill ni göra en felanmälan kan ni göra det dygnet runt på telefon.
Innan du ringer...
  • Så vill vi att du kontrollerar dina säkringar vid mätaren samt om ev jordfelsbrytare löst ut. 
  • Undersök också om dina grannar är utan ström. Om grannarna har ström, men inte du, ligger felet för det mesta inom kundens egen elanläggning. 
  • Om du behöver hjälp att åtgärda ett elfel inom din egen anläggning kontaktar du en elinstallatör. 
  • Ligger felet inom vår anläggning ringer du till oss på telefon 0346-88 67 02 (dygnet runt). Vi har alltid personal i beredskap för snabb felavhjälpning.
Felanmälan Gatubelysning
Vill du felanmäla en trasig gatlampa kan du göra det dygnet runt genom att
ringa 0346-88 50 20. Du kan även anmäla felet per e-post till kontaktcenter.

Använd inte e-post vid akuta fel utan ring istället.

Ytterligare information om gatubelysningen hittar ni här
Besökstider sommar
Under perioden 26 juni till och med 4 augusti har kontoret öppet för besök mellan klockan 08.00 och 12.00.


Kontakt
Vardagar: 08.00 - 17.00 

Telefon: 0346-88 67 11

E-post: energi@falkenberg.se


Öppettider för besök
Kontoret har öppet för besök vardagar mellan 08.00-15.00, stängt för lunch mellan
kl 12.00-13.00.